Gölen

Jag har alltid varit en sjö-älskare, trots att jag aldrig bott längre från havet än en mil så har det varit sjö-baden som gjort mig mest glad. Att då ha en sjö (eller, den är så liten att det är en göl) en kilometers promenad från Kullen är ganska perfekt. Det är ingen badplats, ingen strand, ingen brygga och ingen sand där. Istället är det halt och besvärligt men helt underbart folktomt.

Någon gång varje sommar har jag kommit till Gölen och badat, fler gånger med Anna när vi gick på högstadiet, då vi tävlade med oss själva varje år hur tidigt det gick att bada i Gölen (mitten av mars blev gränsen). 

Nu kommer jag bo nära Gölen och bada i det halvbruna underbara vattnet när sommaren är för varm för att man ska kunna orka arbeta i trädgården annars.

Nedan är en bild på hur Gölen ser ut.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0