Sista dagarna i oktober

Så härligt med lördagsmorgon och en hel helg som jag kan planera in nästan vad som helst på! Det finns så mycket jag vill göra och så mycket som borde göras, tyvärr är det bara ett par av dem som stämmer överens... Jag har redan varit ute och tänt i pannan så att det blir varmt och gott här igen, lite tråkigt att vi redan behöver elda varje dag för att hålla värmen.

Lite som behöver bli gjort i helgen:
- Städa huset lite extra noga
- Plocka upp all ny fallfrukt och sortera till kastas resp juice
- Fixa med blommorna inne
- Toppa mitt hår
- Leta reda på M:s elektriska tandborste och mina nya långkalsonger
- Gå skogspromenader
- Mina föräldrar kommer ev på söndag

Nu är snart frukosten slut, det blev en lyxig långfrukost i min ensamhet eftersom M inte är hemma idag. Nu är det redan de sista dagarna i oktober och därmed dags att börja plocka ur förråden/frysen, röda vinbär i gröten är en av de godaste saker jag vet! Det slog mig att om ett halvår skördar vi de första sparrisen i landet, det är inte så ruskigt långt bort som det känns dessa mörka höstmorgnar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0