Vad jag ska göra med alla frysta plommon (del 2)

Jag frös in plommon i höstas, det var egentligen inte alls länge sedan jag lade de sista i frysen. Den här helgen är det dags att ta upp första påsen, marmeladsuget har infunnit sig. Efter att ha letat i frysen som jag "organiserade" för endast två eller tre veckor sedan hittade jag dem på näst sista platsen (påminnelse till mig själv: längst ned till höger i stora facket, nära dig). Blev även glatt påmind om bönorna vi frös in och flädersaften jag gjorde i somras, det är dags att börja plocka fram av dem också!

Eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska få marmeladen att smaka som jag vill så blir det en liten sats, på 500 gram plommon. I övrigt planerar jag att försöka följa ett recept jag hittade på den här bloggen. 
 

När Victoriaplommonen var färska




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0