Let it snow? Nej, nu kan det faktiskt få sluta snart.

Återigen faller det snö utanför vårt hus. Det lovades att denna nederbörd skulle vara i form av regn men med en minusgrad ute och det vita utseendet på regnet får vi ändå kalla det snö. När ska snöandet sluta?




Idag är det den 15 januari och därmed, sett ur årstidsperspektivet, befinner vi oss mitt i vintern. Det har varit snö sedan slutet av november så jag tycker allt att det får vara slut med den här vintern snart. Vi är mer än halvvägs genom vårt vedförråd, har kanske 40-45 % kvar, tveksamt om det kommer räcka. Nästa vinter kommer vi antagligen ha alldeles för mycket ved, för att väga upp mot denna vinters oro. Ja, om nu Sveaskog eller F vill sälja till oss i år.

Den bästa snöskyffeln har gått sönder, eller, vi kan säga att den är delvis sjukskriven och har omplacerats för att orka livet ut. Inga mer tunga lyft för den arbetaren, det blir bara fluffig lättsnö för honom.

Utanför mitt köksfönster åker bilar förbi, sakta, på vår skridskobana. Det är så underbart att inte behöva ge sig ut på vägarna. Jag kan sitta här med den fina utsikten, mysa åt att katten ligger och sover i sin korg, dricka mitt te och invänta slutet på det här snöfallet, då jag får ännu ett snöskottningsträningspass.

Min rastlöshet kommer snart ta mig till pannrummet. Det finns nog något att sysselsätta sig med, det kanske är dags att elda? Definitivt dags att bära in lite ved. Går det att gräva upp purjolök i landet i all den här snön?


Det finns så mycket som är "det bästa med att bo på Kullen". Att man får göra saker, det finns alltid något att sysselsätta sig med, är definitivt en av dem.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0