Våren springer snabbare än vi hinner rensa ogräs

Våren springer förbi snabbt, nu har häggen redan blommat över men innan den hann göra det testade vi att göra häggsaft. Den blev ganska god så det blev en sats till, som står i källaren just nu.




Vi har även hunnit sätta lite potatis, ca 80 förgrodda Asterix.




I helgen såg vi att de Maria vi satte för ett tag sedan hade kommit upp!




Jordgubbarna blommar redan men jag vågar inte hoppas, avvaktar järnnätterna.




Utöver landet har vi tillbringat en del timmar på vedbacken. Jag råkade lyfta en vedbit lite dumt igår och ryggen sa ifrån, konstaterar dock nöjt att det är mycket bättre idag och antagligen borta imorgon. Istället för att vägra lyfta tungt av rädsla för ryggvärk tänker jag fortsätta göra just det och få muskler som gör jobbet istället för att mina leder ska kämpa. Jag ser ändå rimligheten i att låta de tyngsta tvåmetersbitarna ligga tills vi kan lyfta tillsammans.

Just nu är vedbacken något rörig...




Ekhögarna tronar på sitt egna hörn (bakom pannrummet).




Givetvis har vi luktat på blommorna också, det får inte glömmas bort. Tiden rinner iväg och klockan är ofta mycket innan vi kommer in på kvällen. Idag avbröt en regnskur oss när vi höll på att rensa ogräs i det något eftersatta trädgårdslandet så det blev en tidigare kväll.

Klarbärsträdet i landet blommar extra mycket, hoppas det blir bär också!





Kommentarer
Postat av: Anette L

Wow, jag är så imponerad av allt ert jobb! Själv sitter jag ju bara i soffhörnet... ;o)

2011-05-17 @ 21:33:14
URL: http://anettemcl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0