Skörd av det ena röda guldet

Min favoritfrukost består av fiberhavregrynsgröt med kardemumma, kanel, ingefära och röda vinbär i samt mjölk till. Jag upptäckte delen med vinbär av en slump för ett par år sedan och blev fast direkt. För att kunna säkra tillgången på mitt röda guld så förs ett krig mot fåglarna när vinbären har mognat, gällande vem som hinner plocka av bären först. Idag plockade vi ungefär hälften av dem och det blev drygt 2,5 liter som åkte ned i frysen i tio småburkar. Inte tillräckligt men nästan! Många tycker inte att röda vinbär är gott men för mig har det alltid varit en delikatess, något jag delar med min mormor men inte resten av släkten. 

Utöver det smaskade jag i mig allt möjligt gott under kvällens mördarsnigelrunda, två sorters krusbär, någon enstaka jordgubbe, skogs- och odlade hallon samt tre sorters tomater. Nej, jag behöver inte gå hungrig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0