En liten fågel viskade i mitt öra

Jag skulle inte vilja säga att jag är teknikfientlig, teknikskrämd eller teknikoduglig. Snarare lite teknikointresserad, gillar lo-fi mer än hi-fi och har använt min walkman efter millenieskiftet. Jag var sist med att skaffa mobiltelefon, köpte då en gammal enkel modell på julrean 2002 (Nokia 3310 från 2000) och bytte ut den när jag på sommaren 2005 fick min brors avlagda SonyEricsson T300 (med färgskärm, från 2002). Min sambo däremot är snarare teknikgalen och när hans gamla smartphone nu efter knappt två år blivit ersatt med en hyperhäftig ny så fick jag hans gamla och har därmed en HTC Wildfire (från 2010). Den nya får inte följa med in på mitt jobb eftersom den har kamera så då ska jag som inte gillar telefoner ha två stycken... 

Vad kan vara poängen med denna radda ointressant information om mina mobiltelefonerfarenheter? Jo, nu när jag är modern (nåväl) och har internetvänlig mobil så har jag skaffat twitter också, som ett komplement till bloggen som ofta blir nedprioriterad av allt annat, speciellt på sommaren. På twitter kommer det komma mer personliga, kanske meningslösa babbliga inlägg. Lite då och då.
Adressen är www.twitter.com/kullenliv






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0