Hej där, vintern!

Snön faller, flingorna blir större och större. Än så länge har vi inte fått strömavbrott.

I  helgen har vi massor att göra, härligt! Tyvärr har vi inte så mycker mer än en halvdag på oss.

- Skotta snö, gräva fram soptunnan ur snön etc.
- Skaffa oss en ute/adventsgran.
- Få granen att stå ute och få i ljusslingan vi köpt, se om vi har eller ska köpa en sladd som räcker hela vägen.
- Göra adventsfint inne - adventsljusstakar i fönster, stjärnan, adventljusstaken och så plocka undan så att de syns...
- Plocka igenom allt i tvättstugan/matförrådet noga för att se om något blivit ätet på. Leta efter icke existerande hål i dagsljus. Försöka hitta tätslutande burkar att ha ex gryn, vetemjöl och choklad i så att det blir svårare för nästa mus.
- Plocka in ved i pannrummet, bara ett par kubik som får tina, torka och bli lättare att elda med.
- Göra ny äppelmust (om inte äpplena har blivit dåliga).
- Bilbekymmer som behöver funderas på och gärna lösas.

Viktigast av allt är att njuta av de vackra vyerna och av helgen. Vi kommer ändå inte hinna allt!

Vi (mest M) har bestämt oss för att prioritera utegranen för att få lite ljus i vårt kompakta mörker. Lägga in lite ved så vi slipper frysa när det närmar sig tio minusgrader. En del andra saker kan jag göra när jag är själv på söndag. Jag tänker ändå ta mig tid till att njuta av att sitta inne med varmt te och titta ut på det vackra vinterlandskapet utanför.


Kullen i vintertäcke




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0