Odlingssäsongen 2012 på Kullen börjar nu

Det känns lite konstigt men samtidigt härligt att redan nu sätta frö för att kunna skörda i sommar. I går tryckte jag ned fem olika sorters tomatfrön i jord och fyllde på med lite frö till blommor och persilja, bara för att testa...

I år sådde jag dels samma som förra året: 
- egna frön från Sweet, smakrik cocktailtomat som min mamma tagit egna frön från i flera år och nu fortsätter jag på samma spår. 
- köpta frön till Moneymaker, en givmild, trogen, ordinär tomatsort.

Samt tre det-får-gå-som-det-går-sorter min mamma plockat från spännande tomater hon fått av arbetskamraterna:
- green grape
- chocolate
- små gula 

Tanken på nyplockade, solvarma tomater som kittlar munnen med alla nyanser av sötsyrliga smaker... åh! Istället för ett foto på jord (odlingarna) tar vi en Moneymaker-skörd förra året och drömmer lite.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0