Semesterstart

Många ställer sig lite frågande till en så tidig semester som min, den startar redan nu med vecka 24. Jag förstår inte riktigt det konstiga men så är jag inte heller en värmeälskare som önskar 30 grader i skuggan. Jag vill gärna sitta i solen utan att dö av värmeslag och gräva i trädgårdslandet när det är lite molnigt. Det finns mycket som behöver göras i vår trädgård nu, vilket jag ser fram emot. Ogräsrensningen är självklar men även de roliga delarna som att squashen behöver planteras ut snart, de fyller växthuset tillsammans med bönplantorna som också ska få komma ut snart. I växthuset finns den första gröna tomaten (en Moneymaker) och flera tomatblommor redan. Idag på morgonen åt jag en första jordgubbe från en planta som fått stå i växthuset, en lite annorlunda jordgubbssort som jag fick stickling till av en gammal granne. 



Ett efterlängtat regn kom igår (7 mm) och det kommer nog mer idag. Då stänger jag in mig i växthuset och tar hand om tomaterna som behöver bindas upp och "tjuvas". 



Kommentarer
Postat av: Anki Westerberg

Jag blir lite avundsjuk när jag läser att du pysslar i växthuset. Det är något jag saknar från Jämserum, att stå och pyssla i sin egen lilla värld. Rogivande, läkande och väldigt trevligt. Att sedan få se allt som växer och trivs är inte illa det heller.

Jag är fortfarande väldigt imponerad av hur duktiga ni är!

Kram Anki

2012-06-09 @ 20:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0