Syndafloden?

Det känns som om det aldrig kommer sluta regna nu när det har regnat nästintill oavbrutet från fredag till tisdag kväll. Nu har regnet bytts ut mot snö. I snöröjningshänseenden känner jag mig mycket nöjd med att det är regn som har fallit hittills. Eftersom vi inte har någon källare under vårt hus utan en väldränerad torpargrund oroar inte regnmassorna mig så mycket. En fördel med att leva på Kullen är väl just när det regnar, att man sitter redan från början på en kulle. En nackdel med allt regnet är att delar av min väg jag tar till jobbet står under vatten...

De olika väderleksrapporterna säger olika men alla är rörande överens om att det är dags för någon eller ett par decimeter snö. Det blir våra första decimetrar snö på Kullen och vi har inte köpt någon snöslunga och har egentligen inte heller någon traktor att ploga med heller. Vi har snöskyfflar och en snösläde, muskler och i värsta fall numret till en som kan komma hit och ploga åt oss om det blir ohanterliga mängder.


Kanske är det så här vackert imorgon?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0